Søknadsfrist: 13. oktober

Leder Service Operations

Volvo Car Norway AS

Om arbeidsgiveren

Volvo har alltid vært en merkevare for mennesker som bryr seg om verden vi lever i og menneskene rundt oss. Vi har gjort det til vårt oppdrag å gjøre livet enklere, bedre og tryggere for alle. På verdensbasis er selskapet, med sine 40.000 medarbeidere, et av bilbransjens mest kjente og respekterte bilmerker.

I Norge er vi en gjeng med i overkant av 50 svært dedikerte medarbeidere som holder til i flotte og moderne lokaler på Fornebu. Hos oss er dagene aldri er like. Vårt arbeidsmiljø preges av høyt tempo og stor vilje til å dele og bidra på tvers. Vi praktiserer fleksibel arbeidsplass, da vi har stor tro på at tillit under ansvar og medbestemmelse om egen arbeidshverdag bidrar til høy trivsel på jobb.

Sammen med våre 48 uavhengige Volvo-forhandlere har vi et sterkt fokus på å skape unike kundeopplevelser. Dette har gitt resultater og Volvo er et av bilbransjens sterkeste merker, med en solid posisjon i Norge. I 2023 ble det registrert 8.881 nye biler fra Volvo i Norge, som utgjorde en markedsandel på 7 prosent.

Volvo Car Norway søker Leder Service Operations

Har du lyst til å jobbe med operasjonell support til forhandlerne innenfor områdene garanti, produktkvalitet, logistikk og verksteddrift hos Norges sterkeste bilmerke? Vi søker nå leder for vårt engasjerte Service Operations team.

Om stillingen

Vi ser etter en løsningsorientert relasjonsbygger med gjennomføringsevne og som har erfaring fra verksteddrift. Du vil lede et dyktig team bestående av 7 medarbeidere, som er ansvarlig for operasjonelle support til våre forhandlere innen servicemarkedet. Du får overordnet ansvar for produktkvalitet, delesupport og garanti for Volvo og Polestar. I tillegg vil du ha ansvar for videreutvikling av våre prosesser i tett samarbeid med kollegaer i Gøteborg og våre forhandlere. Du vil være del av vår servicemarkedsavdeling og jobbe tett sammen Service Concept-teamet med ansvar for utvikling og implementering av konsepter som skal bidra til mer effektiv verksteddrift ute hos våre forhandlere og den beste kundeopplevelsen for våre kunder. Stillingen rapporterer til Head of Service Business.

Dine arbeidsoppgaver

Du får ansvar for å lede våre operative funksjoner innen servicemarkedet, herunder logistikk, garanti, kommersiell goodwill, produktkvalitet, delesupport og verkstedrift for Volvo og Polestar. Dette innebærer å gi forhandlerne daglig support innenfor nevnte områder. Sammen med teamet ditt sørger du for at våre prosesser og rutiner er kjent, blir levert på og følges opp i tett samarbeid med forhandlernettverket. Til stillingen ligger å utvikle og forbedre operasjonelle prosesser - både internt og hos forhandler. Dette innebærer at du er en viktig pådriver i at informasjon og opplæring innen operasjonelle prosesser er kjent, og du er et viktig bindeledd mellom vårt sentrale serviceteam i Gøteborg, forhandlere og ulike fagområder internt i Volvo Car Norway.

Vi ser etter deg som:

- har solid erfaring fra servicemarkedet i bilbransjen og har vist til gode resultater innen forbedringsarbeid

- er strukturert og nøyaktig, samtidig som du mestrer å ha mange baller i luften på en gang

- er analytisk og løsningsorientert - og alltid holder sterkt kundefokus

- er serviceorientert og evner etablere og vedlikeholde relasjoner og nettverk

- er proaktiv og ser nye muligheter

- er en utpreget team-spiller og som gjerne har erfaring som leder av fagteam

- er positiv og engasjert og har lyst og vilje til å lære mer

- behersker norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig

Hvorfor Volvo Car Norway?

Hos oss vil du få muligheten til å jobbe med en av Norges sterkeste merkevarer, og med en produktportefølje som vi er veldig stolte av. Du vil bli en del av et profesjonelt og hyggelig arbeidsmiljø som tar vare på folk. I Volvo Car Norway vil du få verdifull erfaring som vil styrke din karriere.

Søknadsfrist

Vi ønsker å høre fra deg så snart som mulig. Send oss din søknad og CV senest innen 13. oktober på https://jobs.volvocars.com/job-invite/74039/

Har du spørsmål, ta gjerne kontakt med en av oss:

Kontaktinformasjon

Kontaktperson: Lise Teslo
Stillingstittel: Head of Service Market
Telefon: 48 10 00 09
E-post: lise.teslo@volvocars.com
-
Kontaktperson: Anne Bøhle Gjerset
Stillingstittel: Head of People Experience & Competency
Telefon: 95 10 74 63
E-post: anne.gjerset@volvocars.com

Stillingsinformasjon

Stillingsform: Fast
Søknadsfrist: 13. oktober
Arbeidssted: Fornebu