Søknadsfrist: Snarest

Som økonomisjef i Bilia Norge vil du ha en spennende og sentral rolle

Bilia Norge

Om arbeidsgiveren

Bilia Norge AS er en del av Bilia-konsernet, som er en av Europas største bilforhandlergrupper med anlegg i Sverige, Norge, Belgia og Luxembourg. Bilia-konsernet er børsnotert i Stockholm. Bilia i Norge tilbyr bilsalg, verkstedtjenester samt tilbehørs- og reservedelssalg for BMW, MINI og Volvo. Vi er lokalisert i Oslo, Akershus, Buskerud, Innlandet, Vestfold og Telemark. Gjennom datterselskapet Toyota Bilia AS representerer vi også merkene Toyota og Lexus i Vestfold, Telemark og Trøndelag. Siste tilskudd i Bilia familien er de nyoppkjøpte selskapene Felgteknikk, Kokstad autosenter, Bil1Din og Insignia. Vår visjon er at Bilia skal være bransjens beste servicebedrift, og vi har ca. 1.300 medarbeidere som hver dag bidrar for å skape en positiv opplevelse for alle som besøker Bilia.

Økonomisjefen i Bilia Norge har en sentral og spennende rolle i selskapets økonomifunksjon. Stillingen rapporterer direkte til CFO, og jobber også tett med den øvrige sentrale ledelsen i Bilia, inkludert vår administrerende direktør. I tillegg vil du bli en del av et stort nettverk av kollegaer, både i Norge og Sverige.

Arbeidsoppgaver og ansvarsområder:

  • Lede og utvikle controllerteamet i månedlige regnskapsavslutninger og øvrige oppgaver tillagt avdelingen
  • Kontrollere og analysere økonomiske resultater
  • Hovedansvar for utarbeidelse av ukes- og månedsrapporter i Norge
  • Kontrollere og følge opp selskapets KPI'er i direkte dialog med avdelingene
  • Ansvarlig for årlig prosess med utarbeidelse av budsjetter og måltall for de norske selskapene
  • Bidra til å videreutvikle økonomifunksjonen, herunder videreutvikle våre digitale styringsverktøy
  • Være en løsningsorientert støttespiller for kollegaer i strategiske og økonomiske problemstillinger
  • Utarbeide ad-hoc analyser, og gjennomføre ulike prosjekter alene og sammen med andre

Kvalifikasjoner:

  • Høyere økonomisk utdannelse på Master-nivå
  • Minimum 5 års erfaring fra relevant stilling
  • Gjerne ledererfaring
  • Generelt gode IT og ERP kunnskaper
  • Ferdigheter i Excel på relativt avansert nivå, i tillegg til Office pakken

Personlige egenskaper:

  • Du har god forretningsforståelse
  • Gode lederegenskaper
  • Analytisk
  • Strukturert og systematisk
  • Selvgående og proaktiv, men også inkluderende arbeidsstil
  • Gode kommunikasjonsegenskaper
  • Sosial og bidragende til et godt arbeidsmiljø

Bilia tilbyr:

  • Konkurransedyktige betingelser og en rekke personalgoder
  • Svært gode muligheter for personlig utvikling, både faglig og personlig
  • En stilling plassert sentralt sammen med ledelsen av selskapet
  • Et børsnotert selskap i kontinuerlig utvikling

Virker dette interessant og du har spørsmål om stillingen, er du velkommen til å kontakte vår rekrutteringspartner, Olaf Bergesen på tlf. 90119130.

Kontaktinformasjon

Kontaktperson: Olaf Bergesen
Stillingstittel: Rekrutteringspartner
Telefon: 90 11 91 30

Stillingsinformasjon

Stillingsform: Fast
Søknadsfrist: Snarest
Arbeidssted: Oslo