Søknadsfrist: 1. oktober

Bilia Norge skal ansette ny CFO

Bilia Norge AS

Om arbeidsgiveren

Bilia Norge AS er en del av Bilia-konsernet, som er Nordens største bilforhandlergruppe med anlegg i Sverige, Norge, Belgia og Luxembourg. Bilia-konsernet er børsnotert i Stockholm. Bilia i Norge tilbyr bilsalg, verkstedtjenester samt tilbehørs- og reservedelssalg for BMW, MINI og Volvo. Vi er lokalisert i Oslo, Viken, Innlandet, Vestfold & Telemark. Gjennom datterselskapet Toyota Bilia AS representerer vi også merkene Toyota og Lexus i Vestfold & Telemark og Trøndelag. Siste tilskudd i Bilia familien er de ny oppkjøpte selskapene Felgteknikk, Kokstad autosenter, Bil1Din og Insignia. Vår visjon er at Bilia skal være bransjens beste servicebedrift, og vi har ca. 1.300 medarbeidere som hver dag bidrar for å skape en positiv opplevelse for alle som besøker Bilia.

Da vår nåværende CFO har valgt å fortsette sin karriere utenfor Bilia søker vi nå hennes etterfølger.

Arbeidsoppgaver og ansvar:

  • Overordnet ansvar for økonomifunksjonen og administrasjonen i Bilia Norge AS
  • Sterk og klar ledelse av økonomi- og regnskapsavdelingen
  • Virksomhetsstyring og strategiarbeid
  • Styremedlem i et antall selskaper i konsernet
  • M&A arbeid
  • Ansvarlig for rapportering – intern og ekstern (Bilia AB)
  • Ansvarlig for valg, implementering og drift av selskapet ulike ERP systemer og andre digitale styringsverktøy
  • Sparringspartner til CEO og aktiv dialog mot styret og eiere, både strategisk og kommersielt
  • Utvikle og vedlikeholde relasjoner med viktige finansielle partnere og interessenter
  • Har god oversikt, med utpreget forretningsforståelse
  • Pådriver innenfor digitalisering

Kvalifikasjoner:

  • Min. 8 års relevant erfaring innen økonomi/finans, med økonomistyring, gjerne i en ledende rolle
  • Solid kunnskap og erfaring med regnskap, økonomi, finans, skatteregler og
  • Sterke analytiske ferdigheter
  • Du får energi av kontinuerlig forbedring av interne prosesser

Personlige egenskaper:

  • Positiv og engasjert
  • Proaktiv og selvgående
  • Utpregede lederegenskaper, med særlig gode evner til å engasjere, delegere, og ansvarliggjøre de ansatte i økonomifunksjoner
  • Analytisk og helhetstenkende
  • Målrettet og resultatorientert
  • Strukturert og systematisk arbeidsstil, med evne til å planlegge fremover, gjøre klare prioriteringer og fordele ressurser effektivt
  • Svært gode samarbeids- og kommunikasjonsevner

Hos Bilia kan vi tilby:

  • En meget sentral, spennende, utfordrende og bred stilling
  • Et godt arbeidsmiljø som preges av dyktige, engasjerte og hyggelige kollegaer
  • Konkurransedyktige lønns- og pensjonsordninger, treningsstøtte og behandlingsforsikring.
  • Bilordning, fri parkering, sykkelgarasje, kantine, gode garderobefasiliteter m.m.
  • Meget innbydende lokaler på Skøyen

Vi jobber aktivt for din trivsel og trygghet og det vil være store muligheter for både faglig og personlig utvikling i miljø som verdsetter initiativ, kunnskapsdeling og engasjement, og hvor graden av fleksibilitet og samarbeid er høy.

Virker dette interessant og du har spørsmål om stillingen, er du velkommen til å kontakte Olaf Bergesen, i Bergesen Executive Search, på tlf: +47 90119130.

Kontaktinformasjon

Kontaktperson: Olaf Bergesen
Stillingstittel: Headhunter
Telefon: 90 11 91 30

Stillingsinformasjon

Stillingsform: Fast
Søknadsfrist: 1. oktober
Arbeidssted: Oslo