Søknadsfrist: 29. mai

Bilteknisk konsulent

Gjensidige

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Om arbeidsgiveren

Gjensidige er et ledende nordisk forsikringsselskap som er et av de største selskapene på Oslo Børs med om lag 3800 medarbeidere i Norge, Sverige, Danmark og Baltikum. I Norge tilbyr vi også pensjon og sparing. Hos oss kan du være med på å sikre flere liv, mere helse og større verdier enn hos noen andre forsikringsselskaper i landet.

I Gjensidige engasjerer vi oss i kundene våre, og i bærekraftige løsninger. Fremtiden avhenger av at vi forvalter verdiene våre riktig, og vi trenger alltid flinke folk til denne viktige oppgaven. Vil du være med?

Hos oss vil du bli en del av et profesjonelt og sterkt faglig miljø med engasjerte kolleger, med en spennende arbeidshverdag, fylt av høyt tempo og varierte dager.

Som bilteknisk konsulent vil du ha ansvar for å behandle bilskader der du vil vurdere reparasjonsmetoder for skadede objekter. Vurderingene vil foregå over digitale verktøy og ofte ved bruk av bilder. Ved behov vil du sette opp egne kalkyler og takster for reparasjon.

Du vil også verdivurdere biler som skal innløses og kommunisere med kunder, samt forhandle og kommunisere med verksteder. Arbeidsoppgavene vil inkludere ustrakt dialog og oppfølging mot leverandører og kunder.

Om deg

Vi ønsker å styrke teamet med en ytterligere bilteknisk konsulent og vi ser etter deg som har følgende:

  • Fagbrev innen bilfag som bilskadereparatør, tekniker/mekaniker, lakkerer
  • God kompetanse og erfaring innen elektriske biler, maskinskader, skader/feil i elektrisk anlegg på moderne biler, samt moderne diagnoseverktøy
  • Gjerne teknisk fagskole/ingeniørhøyskole eller annen økonomisk utdanning.
  • Gjerne kjennskap til garanti og reklamasjon innen bilbransjen

Eller:

  • Relevant erfaring innen bil, båt eller landbruk
  • God kompetanse og erfaring fra moderne biler og bilteknologi
  • Gjerne erfaring fra moderne verkstedsdrift

Du har førerkort, samt tilgang til egen bil, da stillingen vil kreve noe reisevirksomhet.

Du jobber strukturert og effektivt, er endringsvillig, fleksibel og bidrar sosialt inn i arbeidsmiljøet. For oss er det viktig at du trives i kontakt med andre mennesker og kan levere gode kundeopplevelser.

Du liker å jobbe sammen med andre, og har gode skriftlige og muntlige fremstillingsevner på norsk. Dette er viktig da det vil være ustrakt kommunikasjon med kunder i oppgjørssaker.

Du trives i en til tider hektisk hverdag og kunne jobbe i et høyt tempo når det kreves. Det kreves god datafaglig kompetanse da oppgavene løses ved bruk av moderne datasystemer.

I Gjensidige ønsker vi å gjenspeile bredden av mangfoldet i samfunnet. Oppgavene er varierte, ofte langsiktige og ikke minst samfunnsviktige. Det fineste vi har er felleskapet, og den du er, er viktig for oss. Hos oss får alle like stor plass, og mangfoldet vårt beriker både oss selv og kundene våre. Gjennom å være deg selv, og få muligheten til å utvikle ditt fulle potensial, kan du utnytte evnene dine langt bedre.

Se fremover. Skap verdier. Bli en av oss.

Har du spørsmål til stillingen, ta kontakt med Gunn Solberg
(+47)90893881, gunn.solberg@gjensidige.no

Kontaktinformasjon

Kontaktperson: Gunn Solberg
Telefon: 908 93 881
E-post: gunn.solberg@gjensidige.no

Stillingsinformasjon

Stillingsform: Fast
Søknadsfrist: 29. mai
Arbeidssted: Bergen