Søknadsfrist: Snarest

Vi søker servicemarkedssjef til et helt nytt elektrisk bilmerke i Norge.

Bilia Norge AS

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Om arbeidsgiveren

Bilia Norge AS er importør for Great Wall Motor, og sammen lanserer partene ORA i Norge. Den første modellen til ORA er allerede på markedet i flere europeiske land og plasserer seg i småbilsegmentet. Ved lansering i Norge under første halvår i 2023 vil den tilbys i flere godt utstyrte varianter. Great Wall Motor har ambisjoner om at ORA skal vokse med en ny modell hvert år.

Bilia Norge AS er en del av Bilia-konsernet, som er Nordens største bilforhandlergruppe med anlegg i Sverige, Norge, Belgia og Luxembourg. Bilia-konsernet er børsnotert i Stockholm. Bilia i Norge tilbyr bilsalg, verkstedtjenester samt tilbehørs- og reservedelssalg for BMW, MINI og Volvo. Vi er lokalisert i Oslo, Viken, Innlandet, Vestfold & Telemark. Gjennom datterselskapet Toyota Bilia AS representerer vi også merkene Toyota og Lexus i Vestfold & Telemark og Trøndelag.

Vår visjon er at Bilia skal være bransjens beste servicebedrift, og vi har ca. 1.300 medarbeidere som hver dag bidrar for å skape en positiv opplevelse for alle som besøker Bilia.

Ønsker du en ledende rolle for et helt nytt elektrisk bilmerke i Norge? Til vårt management team søker vi en servicemarkedssjef som vil være sentral for ORAs suksess.

I år kommer det elektriske bilmerket ORA til Norge. Fremtidsrettet teknologi, fem av fem mulige stjerner i Euro Ncap og god kvalitet til konkurransedyktige priser er egenskaper som kjennetegner ORA. Nå skal Bilia, som er Norges 3. største aktør i personbilmarkedet, opprette en dynamisk, effektiv og moderne importvirksomhet for ORA. Som servicemarkedssjef vil du få hovedansvaret for å lede og utvikle servicemarkedet. Du vil fungere som selve bindeleddet mellom ORA i Europa og servicemarkedet i forhandlerleddet.

Vi ser etter en dyktig og resultatorientert leder som kan bidra til å utvikle produktive og effektive servicemarkedsprosesser for ORA. Derfor ønsker vi at du ivaretar alle driftsoppgaver knyttet til ORA, og passer på at vi oppfyller et minimumskrav til kompetanse og kvalitet i alle ledd i serviceprosessen, ved å sikre at arbeidsprosessene til enhver tid følger gjeldende standard. I våre øyne innebærer dette at du evner å sette mål og jobbe systematisk for å nå disse, og at du er sikker på egen adferd, kommunikasjon og opptreden overfor oppdragsgivere, kollegaer og kunder.

Dine arbeidsoppgaver vil inkludere, men er ikke begrenset til:

  • Ansvar for og myndighet innenfor ledelse og utvikling av servicemarkedet for ORA
  • Strategiutvikling for å sikre lønnsomheten innen verkstedsdrift hos ORA forhandlere
  • Prosesseier for servicemarkedsprosesser for ORA
  • Kvalitetssikre at vi har fornøyde interne og eksterne kunder gjennom hele prosessen
  • Budsjett og resultatansvar innenfor eget område
  • Bistå verkstedstedene og sørge for at kapasiteten på reservedelene blir best mulig utnyttet
  • Ansvarlig for reservedelslager og at inventering blir gjennomført etter produsentens regelverk
  • Sikre at arbeidsprosessene følger den til enhver tid gjeldende standard
  • Koordinering av kompetansebygging for forhandlerverksteder, og sikre opplæring
  • Samarbeide godt innen egen avdeling og med andre avdelinger i egen bedrift og mot forhandlernettverket
  • Være hovedkontakt mot produsent for prosesser, garanti og opplæring
  • Være bindeleddet mellom ORA i Europa og servicemarkedet i forhandlerleddet
  • Denne stillingsbeskrivelsen er ikke til hinder for at andre oppgaver kan pålegges ved behov

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Bilteknisk utdannelse og erfaring
  • Minimum 5 års erfaring fra verksteddrift og arbeidsledelse
  • Beherske engelsk godt, både muntlig og skriftlig
  • Resultatorientert
  • Systematisk, god orden og høy grad av serviceinnstilling
  • Evner å jobbe selvstendig like vel som i team
  • Evne til å følge opp oppgaver og levere tydelige muntlige og skriftlige oppdrag
  • Tilfredsstiller definerte krav til datakompetanse på aktuelle systemer
  • Gjerne erfaring fra importør- eller produsent leddet

Vi er opptatt av at våre medarbeidere skal ha det bra, både på og utenfor jobb, derfor har Bilia sine medarbeideres fremtid, helse og privatliv i tankene. Det er viktig for oss at nye medarbeidere føler seg velkomne og raskt finner seg til rette. Vi jobber aktivt for din trivsel og trygghet. Noe av fordelen med å jobbe i Bilia er gode lønns- og pensjonsordninger, treningsstøtte, behandlingsforsikring og personalrabatter.

Vi tilbyr muligheter for både faglig og personlig utvikling i miljø som verdsetter initiativ, kunnskapsdeling og engasjement, og hvor graden av fleksibilitet og samarbeid er høy. I Bilia er vi opptatt av mangfold, vi ønsker kollegaer med ulik bakgrunn, kompetanse og perspektiver for å bli enda bedre på oppgaveløsning.

Virker dette interessant og du har spørsmål om stillingen, er du velkommen til å ta kontakt med vår rekrutteringspartner Olaf Bergesen i Bergesen Executive Search. Han treffes på telefon +47 90119130.

Alle henvendelser behandles konfidensielt og selvfølgelig etter gjeldende GDPR krav.

Kontaktinformasjon

Kontaktperson: Olaf Bergesen

Stillingstittel: Headhunter

Telefon: 90 11 91 30

Stillingsinformasjon

Stillingsform: Fast

Søknadsfrist: Snarest

Arbeidssted: Oslo