Søknadsfrist: Snarest

Vi søker en innkjøp- og logistikkansvarlig til et helt nytt elektrisk bilmerke i Norge.

Bilia Norge AS

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Om arbeidsgiveren

Bilia Norge AS er importør for Great Wall Motor, og sammen lanserer partene ORA i Norge. Den første modellen til ORA er allerede på markedet i flere europeiske land og plasserer seg i småbilsegmentet. Ved lansering i Norge under første halvår i 2023 vil den tilbys i flere godt utstyrte varianter. Great Wall Motor har ambisjoner om at ORA skal vokse med en ny modell hvert år.

Bilia Norge AS er en del av Bilia-konsernet, som er Nordens største bilforhandlergruppe med anlegg i Sverige, Norge, Belgia og Luxembourg. Bilia-konsernet er børsnotert i Stockholm. Bilia i Norge tilbyr bilsalg, verkstedtjenester samt tilbehørs- og reservedelssalg for BMW, MINI og Volvo. Vi er lokalisert i Oslo, Viken, Innlandet, Vestfold & Telemark. Gjennom datterselskapet Toyota Bilia AS representerer vi også merkene Toyota og Lexus i Vestfold & Telemark og Trøndelag.

Vår visjon er at Bilia skal være bransjens beste servicebedrift, og vi har ca. 1.300 medarbeidere som hver dag bidrar for å skape en positiv opplevelse for alle som besøker Bilia.

Ønsker du en ledende rolle for et helt nytt elektrisk bilmerke i Norge? Til vårt management team søker vi innkjøp og logistikkansvarlig som vil være sentral for ORAs suksess.

I år kommer det elektriske bilmerket ORA til Norge. Fremtidsrettet teknologi, fem av fem mulige stjerner i Euro Ncap og god kvalitet til konkurransedyktige priser er egenskaper som kjennetegner ORA. Nå skal Bilia, som er Norges 3. største aktør i personbilmarkedet, opprette en dynamisk, effektiv og moderne importvirksomhet for ORA. Som innkjøp og logistikkansvarlig vil du få hovedansvaret for å bygge lager- og logistikksystemet for ORA i Norge. Du vil jobbe tett med hovedkontoret for ORA i Europa og forhandlerleddet.

Vi ser etter en resultatorientert og systematisk leder med kommersielt fokus og erfaring med verdiskapning i alle faser av leveranseprosessen. Vi tror det er viktig med sterke forhandlingsferdigheter og god økonomisk forståelse da du vil få budsjett- og resultatansvar innenfor eget område. Hos oss vil du få muligheten til å utvikle deg i en viktig lederrolle.

Dine arbeidsoppgaver og ansvar:

  • Bygge lager- og logistikksystem for ORA i Norge
  • Strukturere lager og lokasjoner for en mest mulig effektiv oppbygging
  • Reklamasjonshåndtering
  • Sikre at verkstedene til enhver tid har tilgang til de mest prekære delene
  • Fortolling og transport oversikt
  • Kontroll på varelager og behov
  • Lagerplanlegging og lageroversikt
  • Inngåelse og drift av transportavtaler for import av varer
  • Være med på å utarbeide alle prosesser og rutiner for lageret
  • Budsjett og resultatansvar innenfor eget område
  • Fakturaadministrasjon
  • Kvalitetssikre at vi har fornøyde interne og eksterne kunder gjennom hele prosessen
  • Samarbeide godt innen egen avdeling og mot produsent og forhandlernettverket
  • Jobbe tett med logistikkorganisasjonen for ORA i Europa og forhandlerleddet
  • Denne stillingsbeskrivelsen er ikke til hinder for at andre oppgaver kan pålegges ved behov

Vi ønsker at du har/er:

  • Høyere utdannelse innen logistikk, innkjøp eller økonomi
  • Erfaring fra både operativt og strategisk innkjøp og logistikk
  • Resultatorientert
  • God kontraktforståelse
  • Beherske engelsk godt, både muntlig og skriftlig
  • Systematisk, god orden og høy grad av serviceinnstilling
  • Evner å jobbe selvstendig like vel som i team
  • Evne til å sette mål og jobbe systematisk for å nå disse
  • Sterke forhandlingsferdigheter og god økonomisk forståelse
  • Sikker på egen adferd, kommunikasjon og opptreden overfor oppdragsgivere, kollegaer og kunder
  • Tilfredsstiller definerte krav til datakompetanse på aktuelle systemer

Vi er opptatt av at våre medarbeidere skal ha det bra, både på og utenfor jobb, derfor har Bilia sine medarbeideres fremtid, helse og privatliv i tankene. Det er viktig for oss at nye medarbeidere føler seg velkomne og raskt finner seg til rette. Vi jobber aktivt for din trivsel og trygghet. Noe av fordelen med å jobbe i Bilia er gode lønns- og pensjonsordninger, treningsstøtte, behandlingsforsikring og personalrabatter.

Vi tilbyr muligheter for både faglig og personlig utvikling i miljø som verdsetter initiativ, kunnskapsdeling og engasjement, og hvor graden av fleksibilitet og samarbeid er høy. I Bilia er vi opptatt av mangfold, vi ønsker kollegaer med ulik bakgrunn, kompetanse og perspektiver for å bli enda bedre på oppgaveløsning.

Virker dette interessant og du har spørsmål om stillingen, er du velkommen til å ta kontakt med vår rekrutteringspartner Olaf Bergesen i Bergesen Executive Search. Han treffes på telefon +4790119130.

Alle henvendelser behandles konfidensielt og selvfølgelig etter gjeldende GDPR krav.

Kontaktinformasjon

Kontaktperson: Olaf Bergesen

Stillingstittel: Headhunter

Telefon: 90 11 91 30

Stillingsinformasjon

Stillingsform: Fast

Søknadsfrist: Snarest

Arbeidssted: Oslo