Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Om arbeidsgiveren
Bilia Norge AS er en del av Bilia-konsernet, som er Nordens største bilforhandlergruppe med anlegg i Sverige, Norge, Tyskland, Belgia og Luxembourg. Bilia-konsernet er børsnotert i Stockholm. Bilia i Norge tilbyr bilsalg, finansiering, verkstedtjenester samt tilbehørs- og reservedelssalg for BMW, MINI og Volvo. Vi har 18 anlegg og er lokalisert i Oslo, Viken, Innlandet, Vestfold og Telemark. Gjennom datterselskapet Toyota Bilia AS med totalt åtte anlegg i Vestfold og Telemark, og Trøndelag, representerer vi også Toyota og Lexus.
Vår visjon er at Bilia skal være bransjens beste servicebedrift og vi har ca. 1.200 medarbeidere som hver dag etterstreber å skape en positiv opplevelse for alle som besøker Bilia
Vi søker nå etter en ny regnskapssjef som ønsker å lede vårt team av dyktige medarbeidere og sikre en effektiv og kvalitativ regnskapsavdeling.
Som regnskapssjef i Bilia har du en sentral og spennende rolle i selskapet. Stillingen rapporterer direkte til økonomidirektør. Du vil i tillegg bli en del av et stort nettverk av kollegaer, både i Norge og Sverige.
For oss er engasjement og utvikling viktige verdier, og vi vil at du kan identifisere deg med disse. Hos oss blir du ikke bare sett for dine resultater, her blir du satset på.
Arbeidsoppgaver:
Ansvar for alt personal gjennom teamledere i regnskapsavdelingen
Hovedansvar for måneds, kvartals og årsavslutning
Ansvar for konsernregnskap, årsregnskap og likningspapirer
Rapportering av økonomiske resultater, nøkkeltall og cash management
Oppfølging og kontroll over ulike regnskapsområder, med kvalitetssikring av regnskap, avstemming og avviksanalyse
Kontaktperson for selskapets revisor
Ansvar for rapportering til offentlige myndigheter og børs
Effektivisering og vedlikehold av rutiner, rapportering og systemer
Ressurs i regnskapsfaglige problemstillinger
Involvert i oppkjøp med due diligence prosesser og annet prosjektarbeid
Kvalifikasjoner:
Minimum bachelor i økonomi / revisjon
Minst 5 års erfaring med operativt regnskap
Erfaring fra NGAAP og IFRS
Erfaring med børs er en fordel, men ikke et krav
Ledererfaring
Solid kompetanse i Excel og bruk av moderne IT-verktøy/systemer
Nøyaktig og strukturert
Initiativrik og løsningsorientert
Gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper
Proaktiv med evne til å kontinuerlig søke forbedringer i avdelingen
Hos Bilia kan vi tilby:
Vi vil at våre medarbeidere skal ha det bra, både på og utenfor jobb, derfor har Bilia sine medarbeideres fremtid, helse og privatliv i tankene. Vi jobber aktivt for din trivsel og trygghet. Noe av fordelen med å jobbe i Bilia er gode lønns- og pensjonsordninger, treningsstøtte og behandlingsforsikring .
Det vil være store muligheter for både faglig og personlig utvikling i miljø som verdsetter initiativ, kunnskapsdeling og engasjement, og hvor graden av fleksibilitet og samarbeid er høy.
Virker dette interessant og du har spørsmål om stillingen, er du velkommen til å kontakte vår rekrutteringspartner i Bergesen Executive Search, Olaf Bergesen, på tlf: +47 90119130.