Søknadsfrist: 12. januar

Daglig leder

Teknisk Bureau AS

Om arbeidsgiveren

Teknisk Bureau er en av Nord-Norges eldste og største bilforhandlere og har historie tilbake til 1929. Selskapet har hovedsete i Tromsø og er også representert på Finnsnes, Harstad, Narvik, Sortland og Leknes.

Vi representerer i dag merkene Mercedes-Benz, Kia, Peugeot, Opel, Citroën, Fiat Professional, Fuso, Setra, Subaru, Suzuki og Isuzu og forhandler både personbiler, varebiler, lastebiler og busser. Vi tilbyr også alt innen verkstedtjenester, deler og tilbehør samt karosseri og lakk med egen skadeavdelingen på Sortland og gjennom eierandeler i Bilbyen Skadesenter som har avdelinger i Tromsø, Finnsnes, Alta og Vadsø. Konsernet omfatter også eiendomsselskaper.

Teknisk Bureau er med sitt produktutvalg en komplett billeverandør. Vi er i en spennende bransje og tilbyr mange spennende faglige utfordringer i et lokalt veletablert og solid selskap. Konsernet omsatte i 2024 for i overkant av 1 milliard kroner, solgte 1 550 nye og brukte biler og hadde ca 200 ansatte.

Er du en leder med kommersiell teft og evne til å skape den gode lagfølelsen?

Teknisk Bureau er et solid bilkonsern med lange tradisjoner og store ambisjoner for fremtiden. Vi er et selskap i kontinuerlig utvikling, og søker nå en daglig leder i Tromsø som har kraften og viljen til å lede an i vår videre reise.

Som daglig leder får du en nøkkelrolle i å ruste oss for fremtiden i en bransje i rask endring. Du blir en sentral del av konsernets ledergruppe og vil jobbe tett på våre støttefunksjoner i et uformelt og trivelig arbeidsmiljø. Vi ser etter en utviklingsorientert leder som ser nye muligheter, skaper engasjement og evner å få alle med seg. Vi tror du vil lykkes godt dersom du brenner for å bygge en prestasjonskultur preget av stolthet og lagånd, og du forstår at vår suksess skapes gjennom menneskene i organisasjonen.

Vi er et konsern som er opptatt av å feire og glede oss over de gode resultatene vi klarer å skape sammen. I 2025 vant vi blant annet prisene som Årets forhandler Mercedes-Benz servicemarked og Årets Forhandler Mercedes-Benz Nyttekjøretøy.

"Mercedes-Benz Nyttekjøretøy opplever forhandleren målrettet, dedikert, fremtidsrettet og satsningsvillig. De har en ekspansiv strategi og har tatt viktige grep for fremtiden. De har høy kundetilfredshet og satser bevisst på servicemarkedet. De har et godt renomme i sitt område."

Har du lyst til å ta ledelsen sammen med noen av de beste i bransjen?

Dine hovedoppgaver

  • Overordnet ansvar for daglig drift, inkl. budsjett, resultat og personalledelse for 60 dyktige medarbeidere.
  • Utvikle virksomheten i henhold til konsernets strategi og mål.
  • Sikre at alle medarbeidere opplever eierskap til strategien og bygge en kultur for samarbeid, tillit og felles måloppnåelse.
  • Sørge for at kundene våre føler seg godt tatt vare på - både når de kjøper bil og når de bruker verkstedet
  • Legge til rette for et godt samarbeid med øvrige forhandlere og verksteder i konsernet.
  • Representere virksomheten og bygge relasjoner med samarbeidspartnere.

Vi ser etter deg som

  • Trives i lederrollen, tar ansvar, og har en inkluderende lederstil.
  • Er en god relasjonsbygger, er løsningsorientert og tar initiativ.
  • Er resultatorientert, opptatt av kvalitet, og har stor gjennomføringskraft.
  • Har erfaring som leder og har en helhetlig kommersiell forståelse for det å drive forretning.
  • Erfaring fra servicemarkedet er en fordel, men du kan gjerne komme fra en annen bransje.
  • Tar i bruk digitale muligheter og forstår endringene i bilbransjen.
  • Kjenner seg igjen i våre verdier; Vi utfordrer, Vi bryr oss og Vi presterer.

Stillingen rapporterer til konsernleder i Teknisk Bureau og vil inngå i konsernets ledergruppe.

I tillegg til spennende oppgaver får du

  • En nøkkelrolle i hele konsernets videre utvikling i Nord-Norge, med særlig fokus på virksomheten i Tromsø.
  • Jobbe med noen av verdens sterkeste merkevarer.
  • Gode rabatter på kjøp av bil og servicetjenester.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • En arbeidsplass hvor vi nyter godt av vår kantine med salatbar og nystekte vafler hver dag, massasje og flere sosiale samlinger gjennom året for å nevne noe. Men viktigst av alt, vi har det veldig trivelig sammen på jobb i det daglige.

Kjenner du at dette kan være riktig for deg? Da håper vi du søker på stillingen allerede nå, og senest innen 12.01.26.

Kontaktinformasjon

Kontaktperson: Marlen Lauritsen
Stillingstittel: Business Area Manager
Epost: marlen.lauritsen@randstad.no
Telefon: 400 21 503

Kontaktperson: Anita Jacobsen
Stillingstittel: Konsernleder
Epost: anita.jacobsen@tbureau.no
Telefon: 957 06 100

Stillingsinformasjon

Stillingsform: Fast
Søknadsfrist: 12.1.2026
Arbeidssted: Tromsø