Søknadsfrist: 30. november

Servicemarkedsleder

Volvo Car Økern

Om arbeidsgiveren

Volvo Car Stor-Oslo AS er en av Norges største Volvo-forhandlere og er representert med lokasjoner på Ryen, Fornebu og Lillestrøm.

Selskapet forhandler Volvo gjennom salg av nye og brukte biler, servicemarkedstjenester som service og vedlikehold, reparasjoner,

dekkhotell, bilpleie, lakkforsegling, smart repair, samt også skade og lakk. Selskapet har også servicemarkedsansvar for Polestar og utlevering av nye Polestar skjer på selskapets anlegg på Økern. Selskapet har 200 medarbeidere og er eid av Autostrada Bil AS og Kverneland Bil AS.

Sammen med Volvo Cars har selskapet ambisjoner om å være et flaggskip i Volvo Cars` europeiske forhandlernettverk og gi kunder og medarbeidere en ny og unik Volvo opplevelse. Vi skal modernisere og oppgradere måten kunden kjøper, abonnerer og foretar service på bilene sine.

Vil du lede an i det grønne skiftet?

Volvo Car Økern søker Servicemarkedsleder til vårt verksted på Økern.

Volvo Car Økern står foran en spennende satsning og åpner nå et helt nytt og moderne verksted spesialisert på service av elektriske kjøretøy. I tillegg til elbilverkstedet vil du også lede vårt team med teknikere som står med de mest avanserte tekniske jobbene.

Vi søker en tydelig og engasjert leder som vil ta ansvar for å bygge opp, lede og utvikle en ny avdeling i front av bilbransjens elektriske fremtid.

Som servicemarkedsleder får du en nøkkelrolle i å etablere et sterkt team, sikre høy kvalitet i leveranser og skape en kultur preget av innovasjon, faglig stolthet og førsteklasses kundeservice. Du vil være sentral i den daglige driften, men også i det strategiske arbeidet med å videreutvikle verkstedet i takt med Volvos ambisjoner innen bærekraft og teknologi. Du inspirerer og leverer - hver dag. Du vil ha det overordnede ansvaret for verkstedet, og rapporterer til servicemarkedssjef konsern.

Er du en trygg leder med erfaring fra verksteddrift eller bilbransjen – og trigges av muligheten til å bygge noe nytt fra grunnen av?

Da ønsker vi å høre fra deg!

Ønsker og forventninger

  • Sterk interesse for service og tjenestetilbud
  • Opptatt av teamet som jobber på service
  • Meget god økonomisk forståelse av kundeutvikling
  • Vant til å utvikle, styre etter og innfri målsetninger og budsjetter
  • Har velutviklede pedagogiske evner og ferdigheter
  • Serviceinnstilt og glad i å skape gode kundeopplevelser
  • Leverer alltid det du lover

Ansvarsområder

Servicemarkedsleder har hovedansvaret for drift og utvikling av verkstedet på Økern og for å oppnå avdelingens mål med tanke på resultat, kunde og medarbeider-tilfredshet.

  • Arbeidsmetodikk og tjenestetilbud
  • Budsjettering, rapportering og resultatsikring av økonomiske mål
  • Planlegge og følge opp aktiviteter for servicemarkedet totalt
  • Utvikle og forbedre markedstiltak og markedsføring av servicemarkedet
  • Bidra aktivt til selskapets utvikling

 Egenskaper

  • Resultatorientert og strukturert
  • Kunne fastsette resultatmål og oppfølging på en inspirerende og motiverende måte gjennom sine kommunikasjonsevner
  • Etablere felles mål og retning for servicemarkedet i selskapet
  • Åpen, sympatisk, analytisk som utøver sitt lederskap gjennom å være operativ

Bli med på laget! 

Ikke gå glipp av denne muligheten til å bli en del av vårt eventyr! Søk nå og bli med oss på reisen mot fremtiden. Hos oss er det rom for både profesjonell og personlig vekst – velkommen til en arbeidsplass hvor folk trives, sammen!

Vår visjon

Vår visjon "Det beste vertskap i alle opplevelser" er noe vi hver dag skal etterleve. Vi tror at ved å levere høy kvalitet i vertskapet for våre kunder, beriker vi ikke bare kundeopplevelsen, men vi danner også grunnlaget for langvarige relasjoner og lojalitet. Gjennom dedikasjon til eksepsjonell service og genuine relasjoner, ønsker vi å sette standarden for vertskapet i vår bransje. For å støtte opp under vår visjon har vi definert fem verdier som guider oss i våre daglige beslutninger og handlinger:

Respekt - Løsningsorientert - Omtanke - Imøtekommende - Engasjert

Søknadfrist: 30. november 2025

Søknader vil bli behandlet fortløpende.

.

Kontaktinformasjon

Kontaktperson: Helge Halle Bekkebråten
Stillingstittel: Servicemarkedssjef, Volvo Car Stor-Oslo
Telefon: 90 23 32 52
Epost: helge.bekkebraten@vcso.no

Kontaktperson: Espen Dalby Johansen
Stillingstittel: CCO, Volvo Car Stor-Oslo
Telefon: 41 02 77 28
E-post: espen.johansen@vcso.no

Stillingsinformasjon

Stillingsform: Fast
Søknadsfrist: 30. november
Arbeidssted: Økern, Oslo