Søknadsfrist: Snarest

Daglig leder

Gumpens Auto Grenland AS

Om arbeidsgiveren

Gumpens Auto Grenland har ca. 110 ansatte. Vi er merkeforhandler av Volkswagen og Audi, og selger både nye og brukte biler. I tillegg har vi et topp moderne verksted, med tilhørende lakk- og skadeavdeling. Vi er opptatt av kundetilfredshet og jobber hver dag for å skape svært fornøyde kunder.Gumpens Auto i Grenland er en del av Gumpen Gruppen. Vår første bilforretning startet opp i sentrum av Kristiansand i 1936. I dag er vi mer enn 480 ansatte som fordeles på avdelinger i Lyngdal, Mandal, Kristiansand, Notodden og Grenland.

  • I 2024 ble Gumpen Gruppen sertifisert Great Place to Work. Dette betyr at vi verdsetter høyt et godt arbeidsmiljø og at trivsel er viktig for å skape gode resultater.
  • Vi er ISO sertifisert på kvalitet (ISO 9001) og miljø (ISO 14001), samt Miljøfyrtårn.
  • Vi ønsker å være en arbeidsplass som bidrar positivt i lokalmiljøet og at vårt arbeid skal preges av våre verdier Humør, Omtanke, Redelighet og Nytenkende.
  • Vi er opptatt av mangfold og oppfordrer alle til å søke.

Vi ser etter deg som vil være med på å utvikle vår forhandler i Grenland videre. Bilbransjen er i endring, og dette er en god mulighet for deg som ønsker å ta del i utviklingen av en spennende forhandler i vårt konsern.

Som daglig leder på Gumpens Auto Grenland får du en nøkkelrolle i å videreutvikle to av Grenlands største og mest moderne bilmerker, med tilhørende merkeverksted for Audi, Volkswagen personbil og Nyttekjøretøy. Du vil, i samarbeid med Konsernledergruppen, bidra til selskapets strategiarbeid og ha ansvar for den daglige driften. Du leder et sterkt team med høy kompetanse og godt humør. Din henvendelse vil bli behandlet konfidensielt - også overfor oppdragsgiver i første fase.

Vi ser etter en trygg, tydelig og fremoverlent leder som setter retning, er aktiv i driften og er synlig i hverdagen. Du må ha fokus på å skape kundeopplevelser og en bedriftskultur som er preget av våre verdier – humor, omtanke, redelighet og nytenking.

Dine ansvarsområder:

  • Daglig drift med ansvar for at kunder og ansatte er fornøyd med å være en del av Gumpen samt at du leverer på eierens krav til lønnsomhet og risiko.
  • Strategisk ledelse
    • Utarbeide og følge opp strategiske prioriteringer for virksomheten
    • Identifisering av forbedringsområder og utviklingspotensialet
    • Sikre engasjement og eierskap blant ansatte
    • Være en synlig og aktiv representant for selskapet i lokalsamfunnet og næringslivet.
  •  Økonomi og lønnsomhet
    • Resultat – og kostnadsfokus med oppfølging av nøkkeltall med god økonomisk styring
    • Budsjettering, prognoser og rapportering til konsernledelse
    • Vurdering av risiko eksponering
  • Fremme god arbeidskultur
    • Utøve god personalledelse og bygge sterk bedriftskultur
    • Sørge for høy trivsel og lavt sykefravær
    • Motivere og utvikle medarbeidere gjennom tydelig ledelse og trygghet
  • Produktivitet og drift
    • Identifisere og forbedre områder i de ulike av avdelingen m.h.t produktivitet og effektivitet
    • Sikre god struktur og kompetanse i bedriften
  • Markedsføring og kundetilfredshet
    • Forstå markedet og bransjens utvikling.
    • Sikre god kundeopplevelse og lojalitet
    • Være aktiv i det kommersielle
    • Bidra positivt til omdømme og employer branding
  • Konsern og importør
    • Samarbeid med importør og øvrige leverandører
    • Rapportering til konsernledelse
    • Bruke konsernet støttefunksjoner og kompetanse
    • Være en brobygger mellom ulike kulturer og avdelinger

Hvem er du

Det er sjelden man har alt, men vi tror den som lykkes har flere av følgende egenskaper:

  • Tydelighet og retning; Evnen til å sette er klar kurs og kommunisere mål og forventninger tydelig.
  • Motivasjon og engasjement; Inspirere ansatte og skape arbeidsglede.
  • Tillitsvekkende; Skape trygghet og være en leder medarbeidere kan stole på.
  • Læringsvillig og agilitet; Det er en bransje som er i stor endring og evne og vilje til å tilegne seg ny kompetanse er viktig.
  • Relasjonsbygger; Det er være god å bygge nettverk både internt og eksternt – med ansatte, under, importører og næringsliv vil skape et spennende potensiale.
  • Kulturell forståelse; Evne til å forene ulike bedriftskulturer og bygge en felles identitet.
  • Initiativ og ansvarlighet; Det å ta ansvar og utvise initiativ er viktig for å lykkes.
  • Analytisk; Det å ha analytiske egenskaper er viktig for å forstå en kompleks hverdag.
  • Samarbeid; Hele konsernet er bygget på samarbeid både eksternt og internt.

Faglige kvalifikasjoner:

  • God forretningsforståelse
  • Relevant utdanning innen økonomi, ledelse eller tekniske fag er en fordel
  • Dokumentert erfaring med personalledelse, teambygging og ledelse av en helhet
  • Sterke kommunikasjonsevner
  • Erfaring fra bilbransjen eller annen relevant bransje

Vi tilbyr:

  • En trygg arbeidsplass i et solid, familieeid konsern
  • Arbeid med noen av verdens mest kjente og anerkjente bilmerker
  • Kompetente og engasjerte kollegaer
  • Topp moderne lokaler og utstyr
  • Et sterkt lagmiljø med vennskapelig konkurranse og godt humør
  • Gode utviklingsmuligheter i en av Norges mest profesjonelle bilorganisasjoner
  • Fokus på helse, miljø og sikkerhet
  • Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger, tilgang til firmahytter og personalrabatter

Ta gjerne kontakt med vår rådgiver Øyvind Sandvik. Din henvendelse vil bli konfidensiell også overfor arbeidsgiver inntil du har gitt din godkjennelse. Du trenger kun å legge inn cv og kontaktperson. Så tar vi kontakt med deg.

Kontaktinformasjon

Kontaktperson: Øyvind Sandvik
Stillingstittel: Daglig Leder
Telefon: 91648782
E-post: Oyvind@qpeople.no

Stillingsinformasjon

Stillingsform: Fast
Søknadsfrist: Snarest (vi intervjuer fortløpende)
Arbeidssted: Porsgrunn