Søknadsfrist: 8. juni

Leder System og Digitalisering

Bilia Norge AS

Om arbeidsgiveren

Bilia Norge AS er en del av Bilia-konsernet, som er en av Europas største bilforhandlergrupper med anlegg i Sverige, Norge, Belgia og Luxembourg. Bilia-konsernet er børsnotert i Stockholm. I Norge tilbyr Bilia blant annet bilsalg, verkstedtjenester samt tilbehørs- og reservedelssalg for BMW, MINI, Volvo, Toyota, Lexus, Jaguar, Land Rover og Xpeng. Samt også Skade&Lakk, Outlet, felgreparasjon og salg/distribusjon av brukte bildeler. Vi er lokalisert i Oslo, Akershus, Buskerud, Innlandet, Østfold, Vestfold, Telemark, Agder, Hordaland og Trøndelag. Vår visjon er at Bilia skal være bransjens beste servicebedrift, og vi har ca. 1.300 medarbeidere som hver dag bidrar for å skape en positiv opplevelse for alle som besøker Bilia.

Har du sterk gjennomføringsevne og erfaring med IT-ledelse og prosjektstyring?

Bilia Norge søker Leder System og Digitalisering

Bilia Norge er i vekst og søker en strukturert og engasjert leder som skal sikre helhetlig styring og videreutvikling av vår IT- og systemportefølje. Rollen er nyopprettet og skal lede og samordne systemarbeid på tvers av den norske organisasjonen – i tett samarbeid med konsernets IT-miljø i Sverige.

I rollen som Leder System og Digitalisering vil du bli en nøkkelperson i arbeidet med å sikre en strukturert og forretningsorientert tilnærming til våre IT-behov. Du vil bidra til å styrke samspillet mellom teknologi og forretning, og få en sentral rolle i prosjekter og beslutningsprosesser. Hvis du er klar for å ta denne utfordringen og ønsker å påvirke hvordan vi jobber med IT og systemer fremover, vil vi gjerne høre fra deg!

Arbeidsoppgaver:

I denne rollen vil du ha ansvar for den helhetlige styringen og koordineringen av IT og systemporteføljen i Norge. Du vil være et sentralt bindeledd mellom den norske organisasjonen og konsernets IT-funksjon i Sverige, der du også vil ha en faglig tilknytning. En viktig del av dette vil være å bidra til en strukturert og målrettet utvikling av IT- og systemlandskapet i tråd med våre forretningsmål – både nasjonalt og i samspill med konsernet.

Dette er en spennende rolle som vil veksle mellom det strategiske og det mer operative. Du vil få ansvaret for både koordinering og ledelse av løpende IT-prosjekter, samtidig som du vil være en viktig sparringspartner for den norske ledelsen vedrørende IT- og systemspørsmål. I denne rollen vil du rapportere til CFO i Bilia Norge og lede en avdeling på seks personer, hvor tre rapporterer direkte til deg.

Kompetansen vi ser etter:

Vi ser etter deg som har solid erfaring innen IT-ledelse, porteføljestyring eller IT-governance, og som trives med å ta ansvar i komplekse teknologimiljøer. Du er en trygg og tydelig leder som evner å motivere teamet ditt og skape struktur i en hektisk hverdag. Med bakgrunn fra prosjektledelse – gjerne innen større og komplekse IT-implementeringer – har du utviklet en god forståelse for samspillet mellom IT og forretning. Du har kjennskap til forretningskritiske systemer som ERP og CRM, og du har gjerne erfaring fra organisasjoner med et sammensatt IT-landskap.

Personlige egenskaper:

Vi ser etter en strukturert og løsningsorientert person med gode kommunikasjons- og samarbeidsevner. Du evner å prioritere og skape fremdrift i komplekse miljøer, og kombinerer strategisk fokus med forståelse for operativ gjennomføring. Det er viktig at du er trygg i dialog med ledere og beslutningstakere, og evner å være en brobygger mellom IT og forretning. Vi tilbyr en spennende og utfordrende stilling i en organisasjon med gode utviklingsmuligheter.

Som Leder System og Digitalisering i Bilia får du en selvstendig lederrolle med muligheter til å påvirke hvordan Bilia jobber med systemer og IT i fremtiden. Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser, gode pensjonsordninger, treningsstøtte, behandlingsforsikring, personalrabatter på bil og bilhold, parkeringsmuligheter og en fleksibel hverdag. Trivsel står høyt på agendaen hos oss, og det er flere sosiale initiativer å ta del i, som afterwork, Grenserittet og Holmenkollstafetten. Arbeidssted er Skøyen, Oslo.

Søk på stillingen ved å laste opp CV og en kortfattet søknad hvor du skriver litt om din motivasjon. Søknadsfristen er 08.06.2025 og vi vurderer søknader fortløpende. Ta gjerne kontakt med våre rådgivere i Jefferson Wells for en prat om stillingen: Jan Arve Brendberg (94 00 66 28) / Jonas Mathisen Ripegutu (997 72 728).

Kontaktinformasjon

Kontaktperson: Jan Arve Brendberg
Stillingstittel: Avdelingsleder
Telefon: 94 00 66 28
-
Kontaktperson: Jonas Mathisen Ripegutu
Stillingstittel: Rådgiver research og analyse
Telefon: 99 77 27 28

Stillingsinformasjon

Stillingsform: Fast
Søknadsfrist: 8. juni
Arbeidssted: Oslo