Font

ANNONSE

Her finner de kundens neste bruktbil med AI-hjelp

Gyda Riis, servicemarkedssjef ved Gumpens Auto Grenland

Dette er veldig smidig for våre kunder. Samtidig så er det en enklere prosess for oss, både på verksted og i kundemottaket.
Automotive lighting, Motor vehicle, Car, Wheel, Hood, Bumper, Headlamp

Å finne den rette bruktbilen er ikke alltid bare-bare, fylt med spørsmål som «hvilken bilmodell skal jeg velge?» og «hva har jeg egentlig behov for?».

For å gjøre denne prosessen så smidig og enkel som mulig, har Frydenbø Bil nå introdusert Kjøpshjelpen - en digital assistent drevet av kunstig intelligens.

Kjøpshjelpen er en AI-generert tjeneste utviklet for å finne deg den perfekte bilen basert på dine unike behov og preferanser.

Ved å bruke generativ AI-teknologi, lar Kjøpshjelpen deg enkelt beskrive hva du leter etter i en bruktbil, og deretter presenterer den deg med nøye utvalgte alternativer som matcher dine kriterier.

Frydenbø Bil har lansert en enkel og genial tjeneste basert på kunstig intelligens, som hjelper kunden med å finne den perfekte bruktbilen i løpet av få sekunder.

Dress shirt, Forehead, Smile, Chin, Jaw, Sleeve, Gesture, Collar, Suit
Her har jeg fått frem flere forslag som kjøpshjelpen anbefaler, basert på mine søkekriterier, og forslagene stemmer veldig bra med det jeg var jakt etter

Joachim Hodneland, bruktbil- og logistikk-sjef hos Frydenbø Bil

Dag Klem
Vi tror på å skape enklere, digitale brukeropplevelser. Ved å implementere nye løsninger som Kjøpshjelpen, ønsker vi ikke bare å lette byrden for kundene våre, men også å inspirere andre i bilbransjen til å utforske lignende innovative tilnærminger.

Heidrun Reigstad Tveit, markedssjef i Frydenbø Bil

Portable communications device, Mobile phone, Telephony, Gadget

- Jeg har selv testet kjøpshjelpen som en vanlig bruker. Erfaringen min er at dette er et nyttig verktøy. Her har jeg fått frem flere forslag som kjøpshjelpen anbefaler, basert på mine søkekriterier, og forslagene stemmer veldig bra med det jeg var jakt etter, sier han.

Det fine med kjøpshjelpen er at du ikke kommuniserer med en «ekte» person, så du trenger ikke være redd for å stille litt merkelige spørsmål.

- Kjøpshjelpen passer godt for alle, både de som vet hva de leter etter, og de som er mer usikre på hva de ser etter. Normalt sett vil en kjøper lete etter biler og deretter filtrere hva som er aktuelt eller ikke. Det slipper man nå, legger Joachim til.

- Dette er tidsbesparende sammenlignet med å sitte og lete. Og ikke minst: En får utvidet horisonten i forhold til hvilke biler som finnes på markedet og passer nettopp deg og dine behov, avslutter Joachim.

En annen fordel med Kjøpshjelpen er den vennlige og enkle interaksjonen den tilbyr. Det føles nesten som å snakke med en vennlig ekspert på bruktbiler, uten frykten for å stille "dumme spørsmål".

For å teste Kjøpshjelpen selv, trenger du bare å besøke Frydenbø Bils nettsider og følge veiledningen. Det tar bare noen få minutter å skissere dine behov og ønsker, og du vil raskt motta skreddersydde forslag som passer din livsstil og kjørestil.

Med kontinuerlig utvikling og forbedring, er Kjøpshjelpen et eksempel på hvordan teknologisk innovasjon kan løse reelle utfordringer og skape mer verdifulle opplevelser for kundene. Så hvorfor ikke gi det et forsøk og oppdag din drømmebil med Kjøpshjelpen i dag? Din perfekte bruktbil kan være bare noen få tastetrykk unna!

Kjøpshjelpen tar bort den tidkrevende prosessen med å manuelt gjennomsøke utallige bilannonser og filtrere gjennom alternativer. Istedenfor kan du, som en potensiell kjøper, enkelt beskrive dine behov og preferanser, og la Kjøpshjelpen gjøre resten.

Men hvor pålitelig er Kjøpshjelpen egentlig? Joachim Hodneland, bruktbil- og logistikksjef hos Frydenbø Bil, deler sin personlige erfaring.

Forenklet kjøpsreise

Du kan for eksempel be om hjelp til å finne en bil med firehjulstrekk, elektrisk, prisklasse maks 500 000kr, er maks tre år gammel og være godt utstyrt med soltak, premium lydanlegg, hengerfeste og ellers det du måtte ha lyst på.

Du kan til og med bedrive hvilken farge du ønsker.

Basert på det du skriver, undersøker Frydenbø-hjelperen hvilke biler som er tilgjengelige og kan passe behovene, og presenterer det til deg sammen med en beskrivelse av hver enkelt bil.

Er du ikke fornøyd, kan du fortsette dialogen med andre premisser for kravene dine.

Basert på reelle behov, ikke tekniske spesifikasjoner

Font

Frydenbø Bil er et av Vestlandets raskest voksende konsern. Det er også Frydenbø Groups største forretningsområde, i antall ansatte og omsetning. Vi er stolt forhandler av flere bilmerker inkludert Polestar showroom i Bergen sentrum og Lotus showroom på Kokstad. Vi har lokasjoner i Kristiansand, Mandal, Sogndal, Førde, Sandane, Ørsta, Stryn og tre bilsentre i Bergen (Åsane, Kokstad og Kjøkkelvik). Om du velger nybil eller bruktbil har vi kompetansen og systemene for å følge deg opp gjennom hele bilholdet. Frydenbø Bil grunnla i 2021 MyCar Group sammen med Kverneland Bil. I det nye bilkonsernet satses det på bruktbil og øvrige biltjenester. Kjedene Dekkstra og Intakt Bilskade (før "SKALA Skade og Lakk") ligger i MyCar Group.

I 2022 kjøpte vi familieselskapet Berge & Co i Førde, og ble forhandler av Audi, Skoda, Volkswagen og Volkswagen Nyttekjøretøyer. Samme året kjøpte vi verkstedet Høyland Auto AS på Eikangervåg og i juni 2023 kjøpte vi også Møller Bil Ålesund og Møller Bil Molde.  

Bærekraft: Frydenbø sin visjon er «kvalitet og service i verdensklasse», noe som fordrer at vi ikke tar lett på vårt samfunnsansvar. ​Les mer om våre bærekraftsmål her.

Bygget på Open AI sin teknologi

Kjøpshjelpen som nå er i drift på Frydenbø Bil sine nettsider er bygget på teknologien til Open AI, som er selskapet bak ChatGPT. Løsningen er utviklet sammen med Markedspartner i forbindelse med et prosjekt for å fornye nettsidene.

– Vi har laget et system for å hente og systematisere produktene til Frydenbø Bil, og så brukes generativ AI til å kommunisere med kundene og vise frem relevante produkter, sier Ken Leren i Markedspartner.

– Det ligger en del arbeid i å sørge for at Kjøpshjelpen gir gode svar hver gang, og i å hindre at den kan misbrukes. Det mener vi å ha lykkes godt med, sier han.

Siden løsningen ble lansert høsten 2023, er det ca. 80% av dem som åpner kjøpshjelpen som skriver en melding, de skriver i snitt fem meldinger.

Av de er det ca. 20% som klikker seg videre til en bil de får oppgitt.

Frydenbø Bil understreker at den er i en tidlig fase enda, at feil kan forekomme, og den må kontinuerlig utvikles.

Heidrun Reigstad Tveit, markedssjef i Frydenbø Bil, ønsker å inspirere andre i bilbransjen også.

– Vi er opptatt av å gjøre bilkjøpsopplevelsen så enkel og givende som mulig for våre kunder. Vi tror på å skape enklere, digitale brukeropplevelser.

– Ved å implementere nye løsninger som Kjøpshjelpen, ønsker vi ikke bare å lette byrden for kundene våre, men også å inspirere andre i bilbransjen til å utforske lignende innovative tilnærminger.

– Vi tror at ved å jobbe sammen for å gjøre bilkjøp mer tilgjengelig og beleilig, kan vi virkelig gjøre en forskjell i hverdagen til kundene våre og bransjen som helhet.

Har du ikke testet Frydenbø-hjelperen enda? Test her.

Rectangle, Font

ANNONSE FOR FRYDENBØ BIL